27 Nisan 2016 Çarşamba

Bir Zamanların Değiş Tokuş Meselesi: Siyasi Pazarlama

Bir dönem ticaret nasıl başladıysa siyasal iletişiminde temeli o aslında değiş-tokuş la doğan bir sistematikle başlıyor her şey...

II. Dünya savaşı sonrasında pazarlama değişmiş, mallarla sınırlı olmaktan çıkmış, hizmetleri de içine  alacak şekilde büyümüştür.


Bu gelişim , toplumsal pazarlama, fikir pazarlaması, örgüt pazarlaması, kişi pazarlaması gibi değişik pazarlama uygulamaları gündeme gelmiştir. Siyasal pazarlama da bu arenadaki yerini almıştır.


 1970’lerde  boyutlarını daha da genişletmiştir. Siyasal Pazarlama ile ilgili görüşler daha çok “değiş-tokuş” (transaction) kavramı çerçevesinde geliştirilmiştir.

 Değiş-tokuş, insanların istedikleri nesneleri elde etmede kullandığı ilk yol olarak tanımlanır.

 Siyasal pazarlama, “değiş-tokuş”a yönelik ihtiyaç ve isteklerin doyurulması sonucu karar alma  süreci ile doğrudan ilgilidir.

 Süreç iki taraf arasında iletişimin gerçekleştiği ortamlar içinde gelişir .






 Siyasal pazarlamada seçmenler ile siyasal parti ve/veya adaylar içinde bir değiş-tokuş vardır.Ve karar alınır sıra seçim yapmaya gelmiştir.

Her seçim sonucunu doğurduğundan , bu durum hoş bir memnuniyet veya mutsuzluk yaratacaktır. Bu faaliyetler zamanla gelişmiş ve seçmen tercihlerine bakılması zorunlu olmuştur... Seçmen Ne ister?? Gelişen siyasi sahne de siyasal pazarlamanın ana sorusu bu olmuştur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder